Sanna - Mitt i livet

Måndag 19/5

Publicerad 2008-05-19 22:22:39 i Allmänt,

Idag har det bestämts att jag ska stanna kvar på Dymo tills jag slutar..
Men det är jue inget som inte kan ändras vilken dag som helst.

Jag har i alla fall börjat med det sista i utbildningen, tagit ett samtal och lyssnat på en del samtal som Taina fått.
Min finska är fortfarande knackig och jag tappar ofta ord som behöver sägas till kunderna, speciellt när det kommer till det tekniska.. Man vill jue så gärna slänga in det där svenska ordet då.. Men det går jue inte!
Hur ska någon som aldrig bott i Finland, inte ens varit i Finland på säkert 10 år och som knappt har pratat Finska kunna komma på vad Operativ System heter på Finska???
Det fick bli att jag frågade vilket Windows de använder istället.. haha.

Vart eftersom jag hör Taina prata på telefonen så skriver jag upp ord som kan tänkas komma till användning.
Usch ja.

Sen har de idag satt mig på att göra en undersökning via telefon.. Jag måste ringa en massa människor och fråga de 5 stycken frågor som har med LabelWriters att göra, som tex; Hur ofta använder du din LabelWriter?
Jag har 500 telefonnummer att ringa och jag måste få ihop 100 svar innan jag är färdig.
Började ganska entusiastiskt med att ringa mitt första samtal idag på eftermiddagen;
"God eftermiddag. Jag heter Sanna och ringer från Dymo Helpdesk. Vi håller på med en liten undersökning angående LabelWriters och jag undrar om ni skulle ha något emot att svara på 5 korta frågor. Undersökningen tar under 1 min?"
(Fast på engelska då, eftersom alla kunderna bor i England)
När jag efter ca 35 samtal fått ihop 7 svar insåg jag att det absolut inte skulle bli någon lätt match!
Man vet jue själv hur det är när man får en massa samtal från olika företag och man vill bara skrika och be de lämna en i fred!!
Det värsta är när man kommer till en sekreterare och frågar efter personen man vill ha tag på..
De får en sån obehaglig röst som verkligen talar om att ens samtal inte är önskat! Usch!

Men imorgon får vi ta nya tag och fortsätta med undersökningen. :)

Henrik, en av de nya killarna som börjat jobba på Dymo, hade tänkt att han skulle gå hem från jobbet idag..
Så jag hakade på..
Har alltid undrat hur lång tid det tar att gå hem från jobbet. Nu vet jag..
Vi började gå 18.20 från Sloterdijk station och var hemma hos mig ca 20.25 eller nått sånt.
Då hade vi stannat till 10 min hos Henrik för att jag skulle få se vart han bodde eftersom han bor ännu mer centralare än vad jag gör.. Vi skulle nog säkert ha kommit hem tidigare, men vi gick faktiskt ganska sakta den sista biten.
Bort till Haarlemmerplein, där Susy och Serena bor, tog det ca 40 min att gå och då gick vi i ganska okej takt. Men mina höfter började jue självklart ge sig till känna efter den promenaden så det gjorde det inte möjligt att gå så mycket fortare än vad vi gjorde.
Kan tala om att jag var på väg att hoppa på en tram eller buss ett x antal gånger under promenaden, men höll mig och när vi väl kom till Vondelpark var det ganska kört eftersom vi gick på fel sida av parken och det fanns ingen Overtoom som man kunde smyga på tramen ifrån.. haha
Men känner mig rätt så nöjd med min promenad.. Behöver inte piska ut mig själv nu i alla fall!
Dagens motion är i alla fall avklarad! :)

Klockan börjar bli ganska mycket och jag börjar för en gångs skull bli trött!
Kanske kan somna tidigt ikväll då..?

Ny dag imorn med nya tag!

Puss och kram
/Sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela