Sanna - Mitt i livet

Onsdag 14/5

Publicerad 2008-05-14 11:24:44 i Allmänt,

Miljoner tankar flög igenom mitt huvud igår när jag skulle sova.. Det var inte det lättaste att försöka stänga ut de.
Får väl vara tacksam att det inte var hostan som höll mig vaken i alla fall.
Mår bättre idag.. men fortfarande lite orkelös och matt, så kände att det var bäst att stanna hemma.
Kunde inte somna om efter att jag ringt och sjukanmält mig.. alltså vid 09.

ARBO-doktorn ringde mig och frågade vad som var fel på mig. Svarade att jag hade feber.
Han påpekade att jag hade haft hembesök av ARBO igår och att jag då inte hade sagt något om nån feber och jag sa att det hade kommit under dagen..
Han frågade om jag hade sökt läkare och jag svarade nej. Sen sa jag att det här var ganska vanligt för mig att bli sjuk när jag kommer tillbaka från Sverige, det är ändå en omställning, och så skämtade jag och sa att jag kanske inte ska åka mer till Sverige på besök och då svarade han; Nej, du kanske inte skulle det..
Alltså vad tror de egentligen?? Att man inte ska åka hem när man bor i ett annat land?
Blev faktiskt lite stött måste jag säga.
De har ett ganska konstigt system för sjukskrivning i det här landet.

Vad blir det idag då? 
Inte mycket.. ska bara ta det lugnt och vila för jag måste gå till jobbet imorn.

Hittade mina skivor med alla gamla bilder också imorse när jag rotade efter några papper..
Var kul att titta på de! Bilder från Kroatien, alla jugge-festerna, kryssningarna.. till och med bilder från min student och bal. Snacka om att man gått igenom en hel del hårfärger, viktökningar/nedgångar, kameraposer osv genom åren. Haha 
Vill se ut som jag gjorde förra sommaren.. Men ingenting kommer jue gratis som sagt.

Jaja.. lite tv-tittande och sussa en stund kanske..?

Puss och kram
/Sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela