Sanna - Mitt i livet

Sängliggande

Publicerad 2008-05-18 13:39:32 i Allmänt,

Ingen tv för min del och ingen promenad än så länge heller..
Känner mig väldigt omotiverad med denna huvudvärk som spänner runt hela huvudet!
Fortfarande trött också..

Har fördrivit tiden med att slöläsa en herrans massa bloggar och pratat med min allra bästaste Micke, jultomten/nalle puh, på msn.
Det är lite tråkigt att man inte har någon bok som man kan läsa.

Idag kommer Veronica tillbaka från Italien!!
Ska bli så roligt att träffa henne.. har inte sett henne sen innan jag åkte till Sverige och knappt ens då eftersom vi jobbar så olika. Det är konstigt att man kan bo i samma hus men knappt träffa varandra.
Vet inte riktigt hur jag ska tala om att jag redan nu ska åka hem..?
Pratade lite smått om min hemlängtan när jag var hemma i Sverige, men hon ska jue också åka hem till Italien i slutet på sommaren.
Det jobbiga är att vi är de som står varandra närmast i huset och när någon av oss är borta så känner den andra sig som en främlingen här hemma. För visst att vi tycker om de andra i huset också, men vi umgås inte lika mycket med de.

Det kommer att bli jobbigt att åka ifrån Amsterdam..
Kommer att bli konstigt att inte träffa vissa människor nästan dagligen och umgå, festa och bara prata med.
Ta Tom, som jag jobbade med på 3Com, tex..
Han och jag kommer väldigt bra överrens och det är så tomt utan honom just nu.. Annars så pratade vi med varandra, om allt mellan himmel och jord, varje dag.
Trodde faktiskt inte att vi skulle bli så nära varandra.. Vi umgås inte på fritiden, men det har varit ett stående inslag i mitt liv att alltid ha en diskussion med honom.. varje dag, i fyra månader.

Vad ska man göra nu när man åker hem? Kommer man att tappa kontken med de människor som man träffat?
Det är jue faktiskt bara vi själva som kan avgöra om vi kommer att tappa den eller inte.
En vänskap kommer inte av sig själv.. Man måste kämpa, både ge och ta för att det ska fungera.
Klart att jag inte kommer att tappa kontaken med dessa människor. Det ska jag inte låta hända.
Amsterdam är jue faktiskt bara 2 timmar bort med flyg och det kostar inte så jättemycket att ta sig hit heller.
Kommer komma och hälsa på många, många gånger. :)

Jag har 6 veckor kvar här i Amsterdam och jag ska försöka göra det bästa av de veckorna.. Både jobbmässigt och på det privata planet. 
Måste bara klura ut hur jag ska få hem alla mina saker..?

Fortfarande.. är det inte någon som vill komma och hälsa på mig?? ;)

Puss och kram
/Sanna 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela