Sanna - Mitt i livet

Torsdag 27/11 (Thanksgiving)

Publicerad 2008-11-28 04:25:23 i Allmänt,

Tid här; 22.10
Vädret idag; Soligt, 24 grader.. Svinkallt nu på kvällen dock!

Igår gick dagen mer eller mindre smidigt..
Började känna att halsen ömmar och näsan är återigen täppt dock! :(
Jag orkar inte vara förkyld mer.. Det får gå över nu har jag sagt!!!! Usch!
På kvällen så träffade jag David och Steve och vi åkte till Fort Lauderdale och gick på Side Bar och America's Backyard.
Las Olas var packat med folk med tanke på att de flesta är lediga idag.. :)
Vi hade en trevlig kväll med dans och skratt, inte så mycket drickande (tack och lov!)
Var hemma 05 imorse och var skapligt trött! Somnade nästan direkt vill jag lova.

Imorse så kom Edna, städerskan, hit vid 08 så det var bara att kliva upp.
Halsen, näsan och allt annat kändes verkligen tjockt. Det är jue typiskt att dagen då det gör som mest ont att svälja är dagen för MAT (Thanksgiving eller Tacksägelsedagen).
Kris sa åt mig att gå och sova ett par timmar till efter att Edna var färdig med bakre delen av huset.
Jag tog en tablett och somnade bums.. Klockan var väl då runt 10-10.30.
Vaknade igen vid 13!! Mådde sååå mycket bättre! :)
Hugo och Carole har varit här idag och vi har ätit en jättegod middag med hemmafriterad kalkon, sötpotatis (med marshmallows), skinka, potatismos och en massa annat gott till. :)
Till dessert fick vi Pecanpaj och Pumpapaj.. Lite väl sött för min del. Men annars gott.

Kunde ha somnat för länge, längesen men jag hade lovat pojkarna att de skulle få titta på Cat in the Hat.
Den avslutades för ca 20min sen och nu ska jag krascha i säng..
Ska väl upp vid ungefär kl 04 eller nått.. om inte tidigare till och med!!! Jag och Kris ska åka och shoppa.
De har hur mycket saker som helst på rea såhär dagen efter Thanksgiving.
Fredagen efter kallas för Black Friday (Svarta Fredagen) och det är då de flesta passar på att julhandla.
Men det gäller att vara ute i god tid om man vill ta del av de bästa erbjudandena.
De flesta affärer öppnar vid 04-05 och så har de jättebra erbjudanden några timmar framåt eller så gäller de hela dagen. Men är man inte med så går man nog miste om mycket. Det ska bli en intressant upplevelse.
Jag vet att några affärer på Sawgrass Mall öppnar redan vid midnatt!! Förstå vad jobbigt!!
Det kommer att vara så fruktansvärt mycket folk ute..

Nej.. nu måste jag verkligen gå och sova.

Pusa,
Sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela