Sanna - Mitt i livet

Gamla bekanta..

Publicerad 2008-09-25 16:56:10 i Allmänt,

Att sitta på stan och jobba har verkligen en fördel..
Man stöter på folk som man annars kanske inte träffar så ofta.

Jag stötte på en 'gammal bekant'. :) Det är en han.. Haha
Vi har känt varandra sen jag var 13 år!! Förstår ni hur länge det egentligen är!? 10 hela år!!
Gud, vi har verkligen gått igenom det mesta, trots att vi aldrig har varit sådär riktigt nära..
Men jag kommer ihåg att när jag var yngre så tänkte jag alltid att han skulle bli gudfar till mina framtida barn. Haha
Han är en person som alltid betytt mycket för mig.. Vi hade en period då vi, av olika anledningar, inte alls hade kontakt. Tråkigt, tyckte jag då och det var bara roligt när vi sedan kunde prata med varandra igen.
I dagens läge träffas vi bara när vi ses på stan, alltså ingen närmare kontakt. Trots det så blir jag alltid lika glad när jag stöter på honom..
Vi har båda förändrats en hel del under åren som gått, tack gode gud för det, och det är roligt att se hur den andra personen är i dag, mot hur det var när vi träffades då för alla de där åren sen.
Det kanske är dags att man knyter nygamla kontaker och ser till att få tillbaka människor, som fått en att må bra, i ens liv?

Hmm.. ja tur är väl att man förändras som människa.
Usch, vet inte vad jag skulle göra om jag var samma människa idag som för några år sen.
Alltså.. i grund och botten är man väl alltid samma människa, men det är olika saker som förändras.. Egenskaper, tänkande och utseende.

Ibland undrar jag vad folk tänker när de ser mig..?
Inte för att jag bryr mig speciellt mycket, men ibland kan det faktiskt vara roligt att veta.
Ibland får man jue faktiskt reda på det.. 
Jag har fått höra både det ena och det andra om mig själv, det mesta bra.. Men ibland har man jue också fått höra det negativa.. Vilket i sig inte stör mig.
Det som däremot stör mig är när det negativa inte stämmer överrens med verkligheten.

Jag tänkte på det idag.. 
Jag är ingen elak människa, det vet jag med all säkerhet. Det sista jag vill är att såra någon.. Och allra minst skulle jag göra det med vilje och medvetet.

Men för ett tag sen gjorde jag en sak, som i vissa ögon kan anses vara elakt.
Jag ångrar absolut inte det jag gjorde för jag vet att det var det rätta.
Det jag däremot ångrar är att jag inte talade om för personen i fråga att det inte på något sätt var för att såra denna.
Utan för att jag tyckte det dags för den tredje personen att stå för sina gärningar.
Vet inte varför jag skriver det här.. Men antar att jag bara ville få ur mig det. 
Frågan som egentligen borde ställas är; Vad har jag att vinna på att ljuga och vara elak?
Vem är det som skulle förlora på en sån sak?

Det var bara det.. 

Oj, vad det svängde helt plötsligt.. Haha 
Ibland går det av bara farten..

Pusa,
Sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela