Sanna - Mitt i livet

hmm

Publicerad 2009-03-20 05:06:24 i Allmänt,

Något som man absolut ska göra är jue att läsa bipackssedeln som följer med din medicin när du börjar med en ny medicin.. bara för att veta vad du ska tänka på.
Om man nu inte är i USA såklart!! Snacka om att man verkligen kan bli deprimerad.
Här så måste man jue verkligen lista alla biverkningar man kan tänkas få av en medicin annars finns det jue en risk att man kan bli stämd.
Min antibiotika kom med en bipackssedel med en och en halvsida av biverkningar.. Allt från döden till vanlig yrsel och magont. Det var jättetrevligt att läsa.

En annan sak som jag upptäckte är att jag måste hålla mig borta ur solen medans jag äter min medicin! :(
"Denna medicin kan göra din hud känslig för solljus och solarieljus. Du kan få allvarliga brännskador, blåsor eller svullnad av huden. Du bör använda både hatt och heltäckande kläder om du behöver vistas ute i solen.."
Där sprack mina planer för nästa vecka.. :(

Nu ska jag försöka läsa lite och tänka bort allt det jag läst så jag inte helt plötsligt får för mig att jag känner av några av de allvarligare biverkningarna.. Haha






Jag behöver en kram!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela