Sanna - Mitt i livet

Argumenterande tal..

Publicerad 2009-10-21 16:10:45 i Allmänt,

Sitter hemma hos Miki och försöker skriva på mitt argumenterande tal som jag ska hålla imorn i Engelska C. Jag ska argumentera emot legaliseringen av Cannabis i Sverige.
Det var mycket tuffare än jag trodde.
Jag vet vad jag har för åsikter men att pränta ner de på papper och få ett sammanhängande tal är inte alltid det lättaste. Haha. Men har nog kommit halvvägs i alla fall och jag tror faktiskt att det kan gå vägen. :)

Skulle egentligen ha jobbat idag men fick ett samtal imorse om att det har blivit en del schemaändringar med tanke på att vi fått fler som ska jobba så jag får stå över idag. Mindre glad just nu kanske man kan säga, men vad ska man göra åt saken? Får väl vara glad att jag har ett jobb överhuvudtaget.
Men just nu känns det surt att bli av med timmar just för att varje timme jag får arbeta räknas.
Får väl kanske börja söka annat jobb. Allt känns bara alltför osäkert just nu.

Så vad ska man hitta på idag då??
Ska försöka skriva klart mitt tal i alla fall, försöka lära mig det någorlunda utantill och sen får vi väl helt enkelt se vad som händer. Har suttit nu med min 'läxa' sen kl. 11. Eller läxa och läxa.. det är jue faktiskt ett prov. Ett muntligt sådant. Jag måste säga att jag börjar bli lite nervös för det hela. Känns som att ett bra betyg är vad jag behöver! Det skulle jue vara roligt om jag klarade något av mina, hela två stycken, ämnen som jag läser. Har fortfarande svårt för matten och fruktar inför nästa prov vi ska ha.. och inte minst slutprovet. Behöver jue få ett G i alla fall om jag ska kunna läsa Matte C nästa termin. Och Gud ge mig styrka.. jag bara undrar hur det ska gå till. :/

Nee, om man skulle få nått gjort kanske??

Pusa,
Sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela