Sanna - Mitt i livet

Lite efter??

Publicerad 2009-10-14 13:26:07 i Allmänt,

Det är onsdag idag..
Vilket betyder att jag börjar min arbetsvecka idag. Har fått skifta mina dagar lite grann nu de närmaste veckorna. Vilket betyder att jag kommer jobba både fredagar och lördagar. Inte det ultimataste kanske men det är bara att bita ihop.

Helgen gick helt okej.. Förutom den här tunga förkylningen jag lyckats dra på mig så var det ganska lätt att jobba. Lördagen bjöd på en hel del gäster som man fick 'brottas' med på dansgolvet. Lyckades få en armbåge lite här och där när jag plockade disken.. Men hey.. vad gör man inte? ;)
Söndagen sov vi lääänge!! :) Och resten av dagen var en sån där typisk söndag med hämtmat och film. Och självfallet en massa mys med min älskling. Jag älskar verkligen söndagar! :)

I måndags kom Marie på besök och hade en Mary Kay klass. :) Jag hade bjudit in tre jättemysiga tjejer och vi hade en riktigt trevlig kväll. Det var roligt att träffa Marie igen, efter vad som känns som en evighet, och jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var sugen på att börja jobba igen! Jag saknar det och jag märker att jag verkligen brinner för det dessutom. Det är ett bra märke och jag tycker om att arbeta på det sättet. Marie, som alltid har sporrat mig kommer dessutom att jobba mycket i och runt Eskilstuna vilket skulle göra det så mycket enklare. :) Men det är jue det här med tid och kapital. I och med att mitt kontrakt gick ut för lite över ett år sen så måste jag starta upp från grunden igen. Som alltid med 'egna' företag så måste man jue kunna satsa. Men jag känner att det här är något som jag vill göra och att det faktiskt kanske skulle hjälpa mig nu när jag förhoppningsvis börjar högskolan i höst. Det är jue lite det jag faktiskt ska gå i skolan för.
Får ta och fundera vidare lite grann. Ska i alla fall vara värdinna för ännu en klass om några veckor. :) Känns härligt. :)

Jag läste ut Emma, Mias dotter igår och precis som Lilian skrev, i en av sina kommentarer, så tycker jag att den var lite jobbig att läsa. Ganska dåligt skriven. Vissa meningar var ofullständiga och det var lite svårt att hänga med ibland. Det var också en del upprepningar av vad som sagts i de andra böckerna. Men när man väl kommit förbi där var det ändå en hel annan berättelse som utspelade sig.
Jag var tvungen att stanna upp flera gånger och fråga mig hur en och samma familj kan gå igenom så mycket dramatiskt!! Det kändes lite overkligt på nått sätt.
När jag kommit till sista sidan i min pocketversion av boken så fanns det lite 'bonusläsning', som de kallade det. Där skrev Mia om en Monica Antonsson och att hon tydligen släppt en bok som heter Mia - sanningen om Gömda. En bok som säger att allt det Mia Eriksson och Liza Marklund har skrivit är en ren och skär lögn. Att det inte alls gick till så som de påstår.
Hallå!!!?? Är det bara jag som missat det??
Var jue självklart tvungen att googla Monica Antonsson och se vad det handlade om. Det har jue varit en jättedebatt om detta i tv och tidningar. Och Mia har till och med avslöjat vem hon är!!
Nu vet jag att jag är efter! Men jag skyller på att jag var i Florida under den här tiden. Haha..
Jag vet inte riktigt vad jag ska tro om allt. Är det verkligen en lögn?
Det känns jue som att man måste läsa Monica Antonssons bok, bara för att. Är det någon som har läst den som skulle kunna säga om den är värd att läsas? Är den skriven i historieform, som Gömda och Asyl, eller är det en faktabok?

Jaja.. nu kanske vi inte ska haka upp oss på det.. Ska jue faktiskt börja jobba om två timmar. Kanske bäst att sätta igång med fixet istället. Och nej, det tar inte två timmar för mig att göra i ordning mig. Jag måste diska och duscha och allt det där andra också.. :)

Pusa,
Sanna

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2009-10-15 15:43:04

Har precis läst ut sanningen om gömda. Kan få låna den av mig. Väldigt intressant att höra andra sidan av berättelsen. Skriven i faktaform av Monica som faktiskt träffat "Mia" men även alla andra omkring henne. LÄS DEN!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela