Sanna - Mitt i livet

Dag 1 - Om mig

Publicerad 2010-12-02 01:23:20 i Allmänt,

Hmm.. jahapp, vem är jag?

Jag heter Sanna Vaattovaara är finsk men född och uppvuxen i Torshälla/Eskilstuna här i Sverige.
Jag föddes 13 december 1985, vilket betyder att jag om 12 dagar fyller 25(!).
När jag var liten gick jag i en finskspråkig klass och flyttade till en helsvensk skola när jag började 6:an.
Gymnasiet gick jag på S:t Eskil och läste Estetisk musik. Jag ville ha roligt under min gymnasietid och det hade jag.. men idag inser jag att det kanske inte var det smartaste valet.

Jag har jobbat med det mesta - städerska, fritidsledare, butiksbiträde, butikschef, servitris, bartender, kontorsassistent, ja ni fattar.
2008 spenderade jag större delen utomlands, först i Amsterdam i 6 månader och sen i Florida från oktober - april 2009. Om ni vill läsa om mina äventyr där kan ni göra det under inläggen Januari 2008 - Juni 2008, respektive Oktober 2008 - April 2009. :)

Efter resan till Florida bestämde jag mig för att bli vuxen och ta tag i mitt liv. ;)
Jag pluggade upp mina betyg och fick högskolebehörighet efter två terminer på Komvux och i augusti i år började jag studera till Key Account ManagerFöretagsekonomiska institutet i Stockholm. Till sommaren 2012 tar jag min examen. :) Jag trivs otroligt bra med skolan och det känns, för tillfället i alla fall, som att det flyter på ganska bra. Om tre veckor är jag färdig med min första termin och det känns så otroligt bra.

Annars i livet då?
Jag är sambo med min älskade Miki sen i april.. jag drömmer om giftermål, barn och villa. :)
Gillar att umgås med mina vänner, när tillfälle ges, vilket tyvärr inte har hänt så mycket på senaste tiden.
Tycker om att läsa böcker, sjunga och dansa.. Jag gillar när saker och ting händer men det kan vara ganska skönt att bara vara ibland också.
Jag kämpar med att hitta en balans i livet mellan skola, jobb och ett socialtliv. Det är inte alltid så lätt kan jag tala om.

Jag är ingen morgonmänniska. Vill helst ligga och dra mig länge, länge, länge..
Om du skickar ett kedjebrev till mig så får jag ångest om jag inte skickar det vidare, så låt helst bli. ;)
Jag är inte heller en höst/vintermänniska. Gillar vår/sommar mycket bättre.
Försöker få tillräckligt med självdisciplin för att börja träna, men den har försvunnit någonstans. Jag kan inte riktigt hitta den. :S
När jag var yngre så tror jag att jag var hypokondriker, nu är jag bara sjuk hela tiden.
Jag har en riktigt svår beslutsångest.. kan nästan aldrig välja mellan två saker.
När jag ska besluta något så ber jag alltid om en andra åsikt, sen gör jag som jag vill ändå. Det säger emot sig själv hela tiden.
Min självbild är något som jag jobbar med dagligen, jag har nog inte riktigt förstått vem jag är, vad jag är bra på och allt det där andra. Jag ser inte alltid mig själv så som andra ser mig.

Jag vill gärna tro att jag är en ödmjuk människa, får ganska ofta höra det.
Att jag finns och kan uppmuntra människor. Jag bryr mig och vill alltid allas bästa.

Jag är långt ifrån perfekt..
Det känns som att antingen så älskar man mig eller så hatar man mig.
Jag vill gärna att alla människor ska tycka om mig men inser att det inte går.
Man får försöka intala sig själv att det är deras förlust.. :)

Nu har jag spottat ur mig en massa.. det började ganska ordnat och blev lite kaos mot slutet. Men sån är jag! :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela