Sanna - Mitt i livet

Dag 6 - Min dag

Publicerad 2010-12-06 22:52:51 i 30 dagar med Sanna,

Ett standard inlägg från mig jue.. :)

Det är måndag.. inte alls en av mina favortidagar. Det känns alltid sådär lite extra jobbigt att kliva upp på måndagar.
När väckarklockan ringer 05.30 vill man bara dra täcket över huvudet och försvinna!
Imorse var inget undantag..

Konstigt nog kände jag mig ganska pigg när jag gick till tåget. Lyckades till och med plugga lite FEK. :)
Satt fast i en "kö" mellan Flemmingsberg och Stockholm i nästan 30 min, det resulterade i att jag kom försent till skolan. Gillar inte SJ dagar som den här. Vad är problemet? Det är vinter varje år, det snöar och det borde inte behöva vara några större problem längre.. tycker man.

Skoldagen var kort..
Vi gick igenom projektarbetet i MF, hur det ska se ut och vad man bör ta med.
Jag, Louise och Sara satte oss ner för att spåna en stund efter det. 
Vet inte varför men jag känner en liten ångest inför det här projektarbetet. Om det kanske har nått att göra med att det är en examination eller om det är för att det faktiskt är på riktigt den här gången har jag svårt att sätta fingret på. Kanske, eller antagligen, är det väl en mix av de två.

Somnade skönt på tåget hem..
Mindre skönt var det att ryckas upp ur en skön sömn av att konduktören, högt, annonserar att vi är framme vid tågets slutstation, som lyckligtvis var Eskilstuna. :D
Vet inte vad jag skulle göra om jag vaknade upp någon annanstans. Hahaha

Ikväll har jag och mamma tagit en tur i affärer och inhandlat lite julpynt.
Det går sakta här hemma men bit för bit blir det pyntat. :) Ska bara försöka hitta ett par panelgardiner till köket som jag gillar, sen får man nog vara nöjd för i år. Behöver jue inte överdriva heller. ;)
Sen blev det middag med älskling och sen har jag fastnat framför datorn och tv:n.

Dags för sängen snart känner jag. Börjar bli suddigt för ögonen nu.
Ny dag imorn.


Kommentarer

Postat av: rogic

Publicerad 2010-12-07 19:50:30

har bestämt mig att ge min blogg en andra chans. så varför inte passa på när man är hemma om dagarna :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela