Sanna - Mitt i livet

Beteendevetenskap..

Publicerad 2010-09-16 19:00:49 i Allmänt,

Just nu läser vi kursen Beteendevetenskap i skolan..
Det är ett väldigt intressant ämne, samtidigt som det är ganska tufft då det väcker en hel del frågor och tankar eftersom man ska "se in i sig själv".
Något som vi pratar om är vikten av en bra självinsikt och att förstå hur andra människor uppfattar just dig.
Din uppfattning om dig själv är kanske helt olik den som andra har. Och det enda sättet du kan få reda på hur andra människor uppfattar dig är jue att fråga.
Men hur läskigt är inte det?
Är du beredd på vad du kan få reda på?

Jag tog det läskiga steget idag och frågade någon hur de upfattat mig.
Personen jag frågade var någon som jag inte känt så länge och någon jag visste kunde vara rak och ärlig.
Måste helt ärligt säga att jag blev förvånad över vissa saker jag fick höra.
Och det visar jue bara på hur olika människors uppfattning kan vara.
Jag ser det som ett steg till en bättre självinsikt och jag har insett att det finns kanske stunder då jag får, inte ändra mitt beteende men, bättre försöka läsa av hur man kan vara med vissa människor..

Det är inte lätt, men jag känner mig ändå såpass trygg i mig själv att jag kan våga fråga och faktiskt ta emot det som sägs..
Fast jag kanske inte känner mig helt så mycket som jag trodde att jag gjorde.

Plugga lite inför tentan nu..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela