Sanna - Mitt i livet

Allt annat är roligare?

Publicerad 2011-01-18 15:27:29 i Skolan,

Nog för att Affärsjuridik faktiskt är ett ganska spännande ämne men varför känns allting annat så mycket roligare när det kommer till pluggandet? Haha

Jag har i alla fall lyckats gå igenom kapitlet om Avstälsrätt ordentligt. Tog mig verkligen tiden till att skriva rent, med egna ord, så att jag ska förstå vad allting handlar om.
Har även läst igenom kapitlet för Konkursrätt och ska ta tag i att skriva ner det viktigaste.
Bokade in en soltid till klockan 17 som en liten paus i pluggandet. Ska nog hinna med en del tills dess. :)

Jag vet att jag egentligen ska ta mig ut ur hemmet när jag pluggar, det känns som att man kan få mer saker gjort då men jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen. Biblioteket känns inte som ett bra alternativ, då jag inte tycker att det är så tyst där. Mycket saker som kan distrahera en där.
Men med lite självdisciplin så kan man lyckas med allt, även i hemmet.

När jag pratar om min utbildning så är det många som frågar angående poängsystemet och hur det fungerar så jag var faktiskt tvungen att titta upp det där.
Min utbildning är en s.k. YH-utbildning och på två år ska jag läsa 400 poäng. Jag läser 5 poäng i veckan, vilket motsvarar 40 timmar.
högskolan så läser man 120 poäng på två år.
Det är självklart stor skillnad på poängen, vad de är värda osv, men jag tycker definitivt att en YH-utbildning är lika bra som en högskoleutbildning.

Nej, dags att fortsätta pluggandet.

Puss

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-01-18 15:43:48

Va ska du bli då när du är stor? nemen när du är färdig??

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-01-18 18:30:55

haha men jag syftade inte på dig det där med länka på fb,finns värre kan jag lova..tjatar riktigt flera ggr om dan..magen mår bra,jaa det är svin tungt..usch vill få ut ungen nu men helst slippa föda;) tänk om d gick! ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela